Сучасна логістика постійно змінюється під впливом розвитку індустрії e-commerce. Власникам інтернет-магазинів зараз доступні нові рішення. Зокрема, фулфілмент на умовах аутсорсингу в електронній комерції — важливий набір послуг, який економить час та створює комфортні умови як для магазинів, так і для їх клієнтів. Кожна компанія отримує від цього власні переваги.
Аутсорсинг складських послуг: що він дає магазинам різного розміру?
І новачки у бізнесі, і досвідчені компанії періодично стикаються з проблемами, пов’язаними зі зберіганням товарів. Необхідність контролювати складські запаси, комплектувати замовлення, пакувати та надсилати потребує великої кількості ресурсів. Особливо важко налагодити процеси у період масштабування бізнесу та під час сезонів підвищеного попиту. Але завдяки фулфілменту (і, зокрема, аутсорсингу складських послуг) більшість цих процесів можна передати сторонній компанії. Що це дає бізнесу?
- Невеликі інтернет-магазини можуть відмовитись від розширення штату. Аутсорсинг розв’язує основну проблему: дає можливість зростати, але не витрачати більше, ніж заробляєш. Адже у маленьких компаніях витрати на зарплатню великої команди можуть «з’їсти» весь прибуток. Саме тому вигідніше передати посереднику всю логістику.
- Середні інтернет-магазини можуть на 100% відчути переваги співпраці з фулфілмент-операторами. Обсяг їх операцій вимагає власного складу, проте набагато вигідніше організувати зберігання на складських площах партнера, з можливістю (за необхідності) гнучко змінити умови. Якщо у компанії від 100 до 3000 замовлень на місяць, витрати на аутсорсинговий фулфілмент будуть набагато меншими, ніж розбудова власної логістики.
- Великі інтернет-магазини не завжди зацікавлені у посередниках, адже мають власний склад та персонал. Однак при масштабуванні може виникнути необхідність передати частину процесів на аутсорсинг: наприклад, часткове зберігання. Це допоможе уникнути витрат на розширення власної складської площі.
- Спеціалізовані магазини зазвичай розглядають повний фулфілмент на умовах аутсорсингу. Річ у тім, що багато компаній сконцентровані на створенні унікальної продукції, і не мають ресурсів для розбудови власної логістики. У таких випадках вигідніше передати всі процеси — від зберігання товарів до доставки — спеціалізованому оператору.
Коли варто використовувати фулфілмент?
Насправді обмежень не існує: описані вище варіанти наведені лише для прикладу, як найбільш очевидні. Конкретне рішення залежить від потреб бізнесу. Ми радимо провести попередні розрахунки, щоб з’ясувати, що вигідніше — послуги фулфілмент-оператора чи власна логістика:
- дізнатися витрати на зберігання, обробку та доставку товарів (самостійно чи за допомогою партнера) й порівняти дані;
- оцінити обсяги продажів. Зазвичай діє формула: чим більше товарів в обороті, тим вигідніший тариф від оператора;
- подумати, де проживає найбільша частка клієнтів. Якщо це Київ, найімовірніше, що вони будуть замовляти товари з адресною доставкою. Очевидно, що компанії, розташованій в іншому місті, треба буде заручитися підтримкою оператора логістики у столиці;
- врахувати такі моменти, як вага, розмір, тип товарів, необхідність передпродажної підготовки;
- проаналізувати перспективи масштабування бізнесу. Зазвичай провайдери фулфілменту гнучко підлаштовуються під зростаючі потреби бізнесу.
Чому фулфілмент вигідний? Процес виконання замовлення третьою стороною дає кілька переваг. В першу чергу це економія часу та відсутність необхідності наймати співробітників для обробки замовлень. Зекономлені ресурси можна направити на інші напрямки розвитку бізнесу.
Зберігання товарів — значна частина витрат інтернет-магазинів. Треба не лише орендувати склад, але й впевнитися, що він розташований в зручному місці: недалеко від потенційних клієнтів та поряд з транспортними шляхами. Співробітництво з фулфілмент-оператором розв’язує цю проблему, адже транспортна доступність у такому випадку — повна відповідальність посередника.
Фулфілмент залишається дуже гнучкою моделлю. Це важливо для електронного бізнесу, який залежить від сезонних коливань попиту та інших нестабільних факторів. Менше товару в обігу — можна орендувати невелику площу на складі. Оборот збільшується — можна домовитись про розширення на певний період.
Крім цього, фулфілмент на умовах аутсорсингу — це ще й зручний контроль над процесами. Власник інтернет-магазину замовляє послуги та завжди має доступ до актуальної інформації щодо запасів, обороту, статусів замовлень, показників ефективності.
Шукаєте надійного та відповідального фулфілмент-оператора? Компанія NeLS надає повний набір послуг зі зберігання, комплектації, пакування та доставки для компаній різного розміру та напрямку роботи. У нас вигідно, зручно та безпечно!
Залишити відповідь