• м. Київ, В’ячеслава
    Чорновола 41
  • +38 (063) 417 34 98

Як зрозуміти, що вам пора перейти на фулфілмент?

У дослівному перекладі слово «фулфілмент» означає «виконання замовлення». У сучасному контексті e-commerce, фулфілмент — це передача аутсорсинговій компанії всіх процесів, що стосуються логістики. Це будь-які операції, починаючи з відвантаження та зберігання продукції й закінчуючи її адресною доставкою покупцям. Зараз бізнес може самостійно обрати комфортний варіант взаємодії: наприклад, самостійно зберігати продукцію, а посередникам довіряти лише доставку, або ж доручити аутсорсеру весь цикл. Але як зрозуміти, що бізнесу пора залучати сторонню допомогу? Відповіді на це питання присвячена наша стаття.

Якому бізнесу потрібен фулфілмент?

Для початку варто нагадати, що цикл фулфілменту охоплює процеси зберігання товарів на складі, обробку замовлень та їх комплектацію, маркування та пакування, організацію доставки, обробку повернень. Перелік послуг може бути вужчим або ширшим (це залежить від конкретного оператора), але загальна логіка буде саме такою.

Бажання мати все своє та тримати бізнес-процеси під контролем — цілком зрозуміле, але не завжди може справдитись. Компанії елементарно може не вистачити ресурсів, щоб утримувати власні об’єкти, забезпечити постійну складську наявність продукції, відповідати за якість пакування, точність внесення даних, оперативну доставку. Будь-яка помилка шкодить репутації, а якщо такі проблеми накопичуються, є серйозний ризик втрати клієнтів.

Якщо у бізнеса немає ресурсів для керування всіма процесами або масштабування справи занадто швидке, варто розглянути варіант фулфілменту на аутсорсингу. Він дає наступні переваги:

  • економія коштів, які компанія витрачає на оренду чи утримання власного складу та оплату праці співробітників;
  • більше часу та ресурсів для стратегічного розвитку бізнесу завдяки скороченню кількості операційних задач;
  • отримання експертного супроводу та актуальних аналітичних даних щодо обороту товарів та інших факторів;
  • оперативна доставка різними способами: на склад поштового оператора, на власні точки самовивозу, адресно;
  • надійне складське зберігання продукції. За необхідності деякі оператори можуть забирати товари самостійно безпосередньо від постачальників;
  • приймання платежів за доставку товарів з післяплатою;
  • робота з поверненнями товарів (ці послуги надають не всі оператори фулфілменту).

Кому не підходить фулфілмент?

Попри всі переваги аутсорсингових складських та логістичних послуг, є випадки, коли такий варіант взаємодії не найкращий для бізнеса. До операторів фулфілменту не звертаються, якщо:

  • бізнес на початковій стадії розвитку. Замовляти послуги посередників треба, коли компанія вже налагодила процеси, розуміє, яку продукцію має продавати та залучила певну аудиторію. Без цього витрати на підрядників будуть зайвими;
  • компанія впевнено розвивається і бажає тримати процеси під контролем. Це варіант для великого бізнесу, який може дозволити собі утримувати склади та відділи доставки;
  • товари в асортименті вимагають особливої підготовки (наприклад, авторського пакування з декором), яку неможливо налагодити у межах типових процесів складу фулфілмент-оператора.

Що варто зробити перед початком роботи з фулфілмент-оператором?

Взаємодія з оператором на аутсорсингу — це, по суті, делегування частини логістичних процесів. Це важливий пласт роботи. Тому, щоб уникнути ризиків, варто для початку визначити власні бізнес-потреби та конкретну необхідність у послузі. Треба переконатись, що всі переваги та нюанси моделі аутсорсингу влаштовують та дійсно роблять процеси більш вигідними та зручними.

Якщо це так — настав момент обирати 3PL (third-party logistics) провайдера.  Це компанія, яка спеціалізується на наданні різноманітних послуг у сфері логістики та управлінні ланцюгом постачань. 3PL провайдери допомагають підприємствам з різних галузей оптимізувати та ефективно керувати логістичними операціями. Для вдалого вибору:

  • розгляньте місце розташування складів та інших об’єктів 3PL провайдера. Важливо, щоб вони не порушували логіку процесів постачання;
  • запитайте про технологічні рішення, які провайдер використовує для відстеження й управління запасами та замовленнями;
  • оцініть, як оператор виконує замовлення (на основі власного досвіду або вражень інших клієнтів);
  • поцікавтесь, чи може фулфілмент-оператор масштабувати свої послуги відповідно до ваших потреб і змінювати їх за необхідності.
  • розгляньте вартість послуг 3PL провайдера і порівняйте її з іншими варіантами на ринку.

Після вибору логістичного посередника компанії залишається налагоджувати та масштабувати бізнес-процеси, займатися розширенням асортименту та збільшенням аудиторії, а також приймати замовлення. Інші операції може взяти на себе досвідчений посередник.

Компанія NeLS — фулфілмент центр у Києві, максимально відкритий до співробітництва з інтернет-магазинами та іншими компаніями. Ми гарантуємо високу якість послуг, оптимальну вартість, відповідальність та надійність. Працювати з нами вигідно і легко: це підтверджено досвідом наших постійних партнерів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *