• м. Київ, В’ячеслава
    Чорновола 41
  • +38 (063) 417 34 98

Фулфілмент для інтернет-магазину: варіанти організації продажів

Термін «фулфілмент» стали вживати частіше у контексті бурхливого розвитку інтернет-торгівлі. Цей комплекс послуг і справді значно полегшує процеси управління онлайн-магазином та дає можливість сконцентруватись на продажах. Та варто зауважити, що фулфілмент у «чистому вигляді» й сучасне трактування поняття дещо відрізняються. Тому ми оглянемо всі поширені варіації та знайдемо ті, що найбільше підходять для електронної комерції.

Що таке фулфілмент?

Це похідний термін від англійського слова fulfillment, який буквально можна перекласти як «виконання обов’язків». Якщо говорити просто, то фулфілмент — це набір послуг, які надають від моменту оформлення замовлення покупцем і аж до отримання ним придбаного товару. Надавати ці послуги може сам продавець. Або ж, як варіант, їх можна розділити на одного чи кількох підрядників.

Тому сучасне трактування фулфілмента для інтернет-магазинів наступне: це послуга, яка передбачає передачу онлайн-магазином на аутсорсинг процесів зберігання та доставки товарів. Мова йде про приймання продукції, облік та зберігання, відвантаження, доставку, видачу, обробку повернень тощо. Компанії, які надають такі послуги для ecommerce, називають фулфілмент-операторами.

Що дає фулфілмент інтернет-магазинам?

Продаж товарів онлайн пов’язаний з необхідністю побудувати велику кількість складних логістичних процесів. У власника інтернет-магазину є два варіанти: обслуговувати лише сайт (тобто, бути «вітриною»), або ж взяти на себе весь комплекс задач:

  • організувати складське зберігання товарів;
  • утримувати власну кур’єрську службу;
  • забезпечувати функціонування фірмових точок видачі.

Для зберігання продукції потрібен склад. його можна побудувати або орендувати. Але ризиків занадто багато. Як правильно розрахувати площу зберігання: зараз і на перспективу? Що робити, якщо продажі впадуть, і більшість площі буде порожньою?

Навіть якщо ці питання розв’язані, перед власником інтернет-магазину постають інші:

  • організація транспортування товарів від поставників на склад;
  • приймання, перевірка, облік та організація зберігання;
  • комплектація замовлень, маркування та пакування;
  • доставка товарів до клієнтів, трекінг, приймання оплати;
  • приймання повернень, організація їх доставки.

Очевидно, що для організації всіх процесів потрібен великий штат співробітників, спеціальне обладнання, програмне забезпечення. Використовувати на 100% власну інфраструктуру в Україні можуть собі дозволити лише маркетплейси на кшталт «Розетка». А що робити інтернет-магазинам, які не мають великих ресурсів? Саме для закриття їх потреб і працюють фулфілмент-оператори.

Чим допомагають оператори логістичних послуг?

У кожного оператора є центр фулфілменту — великий склад (або декілька), у якому зберігаються товари з асортименту інтернет-магазинів. Оператор надає складську площу відповідно до конкретних потреб онлайн-продавця. Цей показник можна змінювати. Тобто, якщо під сезонний розпродаж кількість товарів різко збільшиться, а у період відпусток — зменшиться, це легко відрегулювати, й не переплачувати за зайві «квадратні метри».

Оператор бере на себе повну відповідальність за товар. Він забезпечує зберігання, комплектацію, маркування, доставку, приймання оплат та інші послуги. Деякі фулфілмент компанії допомагають з оформленням митних документів та надають інші додаткові варіанти обслуговування.

Що в результаті? Інтернет-магазин розв’язує питання зберігання та доставки товарів, при цьому не витрачаючись на власну інфраструктуру. Задача продавця — лише вчасно доставити товари на склад оператора, й надавати йому дані про замовлення. Це дуже зручно, адже економить ресурси власника онлайн-магазина та дає йому змогу займатися основною справою — продажами.

Чи існують альтернативи?

Фулфілмент — зручний, та не єдиний варіант організації логістики для електронної комерції. Є кілька інших способів.

Дропшипінг

У цьому випадку магазину теж можна не будувати власну інфраструктуру і слугувати «вітриною». Всі товари за фактом знаходяться на складі виробника. Як тільки надходить замовлення, онлайн-магазин передає потрібні дані, і виробник особисто організує комплектацію та відправлення. Це зручна схема, але не дуже вигідна: фактично власник магазину отримує лише невелику частку маржі з кожного продажу.

Крос-докінг

У цьому випадку інтернет-магазин після надходження замовлення відправляє кур’єра, який займається доставкою товару зі складу виробника до фулфілмент-центру. Вже там організують його пакування, комплектування та відправку (або доставку). Це оптимальний варіант для невеликих інтернет-магазинів. Якщо замовлень кілька десятків або сотень на день, треба подумати про схему повного фулфілмента: тобто, орендувати складську площу в оператора та зберігати там належний товарний запас.

Цікавить відповідальний, якісний та сучасний фулфілмент для інтернет-магазинів? Компанія NeLS надає повний комплекс послуг для ecommerce. Ми організуємо зберігання, обробку замовлень, доставку товарів в межах Києва та передмістя. Пропонуємо гнучкі умови для всіх видів бізнесу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *