• м. Київ, В’ячеслава
    Чорновола 41
  • +38 (063) 417 34 98

Власний склад vs склад в оренду: плюси та мінуси

Приблизно 10% вартості кожного товару — це логістичні витрати. Показник вважається нормальним, але досягти його можна лише за раціональної організації зберігання. Інакше витрати зростуть, а з нею і вартість продукції. Частина бізнесів дотримується думки, що склад має бути власним. Інші віддають перевагу оренді. Хто з них має рацію? Розглянемо переваги та недоліки кожного рішення.

Власне складське приміщення


Тільки великі компанії можуть дозволити собі збудувати власний склад з нуля. Інші приходять до такого рішення з розвитком: коли обороти зростають, і виникає бажання вивчити можливості зберігання продукції на своїй території.
Переваги власного складу:
● повний контроль над процесами. Можна організувати зберігання оскільки це зручно для виробництва чи інших робочих операцій компанії;
● власний актив. Свій склад – це нерухомість, яка має високу цінність. Це підвищує привабливість компанії при оформленні кредитів або пошуку партнерів;
● економія. Відразу варто сказати, що це умовна перевага. Так, немає орендної плати. Але водночас усі витрати на ремонти, підтримку інфраструктури, модернізацію несе компанія;
● організація особливих умов зберігання. Це актуально, якщо для продукту потрібен унікальний мікроклімат, особливий формат розміщення та ін.
Ключовий недолік власного складу — високі витрати на будівництво чи купівлю готового приміщення, особливо якщо йдеться про Київ чи область. Однієї будівлі недостатньо: потрібно організувати логістику навколо неї. Отже, має бути велика територія. Якщо з різних причин потрібно перенести виробничі потужності, на новому місці доведеться заново організувати зберігання, з тими ж високими витратами. Ще один фактор: власний склад – це високі додаткові витрати на обслуговування та ремонти. У нього доведеться вкладати кошти, навіть якщо всередині нічого не зберігається.

Кому підійде власний склад?


Купувати чи будувати склад для компанії не завжди вигідно. Але є ситуації, коли це рішення справді виправдане. Насамперед воно підійде для великих компаній із високим товарообігом. Також своє складське приміщення потрібне виробникам, які випускають продукцію із суворими вимогами до умов зберігання.

Склад для бізнесу в оренду


Оренда складу для бізнесу – затребувана послуга. Вона передбачає передачу приміщень зацікавленим компаніям на повне користування. Окрім нерухомості, орендодавець може надавати і додаткові послуги: наприклад, навантаження або розвантаження, адресну доставку товарів та ін.
Серед переваг оренди складського приміщення:
● відсутність «прив’язування» до конкретного об’єкта. Якщо компанія змінює адресу чи бажає перебудувати логістику, вона вибирає інший склад;
● оптимальні витрати. Оплачувати вартість оренди може бути вигідніше, ніж будувати та утримувати власний об’єкт;
● відсутність проблем. Компанія використовує відповідну їй складську площу та необхідні послуги. Їй не потрібно ремонтувати будівлю, обслуговувати обладнання та нести інші витрати;
● великий вибір складів. Наразі орендувати складське приміщення у Києві може будь-який бізнес: від нішевого інтернет-магазину до великого виробника.
Рішення орендувати склад для бізнесу є і свої недоліки. Насамперед це необхідність орієнтуватися на надані умови. Зазвичай наймач не має права змінювати або покращувати приміщення «під себе». Другий мінус — потенційне зростання вартості оренди, особливо за умов економічної нестабільності.

Кому підійде склад в оренду?


Оренда складського приміщення у Києві — гарне рішення для малого та середнього бізнесу. Компанія отримує готове, повністю обладнане приміщення на місці з гарною транспортною розв’язкою, і платить тільки за оренду. Також ці склади підходять для представників сезонного бізнесу.


Орендувати весь склад чи частину?


Повна оренда складу та інфраструктури коштує дорого. Однак це виправдано для компаній із високим оборотом. Представники малого та середнього бізнесу зазвичай орендують лише частину на складах загального користування. Це окреме приміщення, кілька квадратних метрів у загальному місці зберігання, стелаж тощо. Таке рішення є актуальним для компаній:
● із «плаваючою» завантаженістю, яка залежить від сезонності та інших факторів;
● які тільки виходять на новий ринок та не впевнені у швидкому досягненні успіху;
● з низьким товарообігом, через що доводиться заощаджувати.
То що краще? У кожного виробника чи рітейлера — своє бачення ситуації. Але якщо бізнес знаходиться «на старті» або показники ще не дозволяють будувати власний склад, можна вигідно та легко орендувати будь-яке приміщення, та зберігати продукцію в максимально сприятливих умовах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *